Kapitel 7 - Sitting alone with the boats

Louis:.
Niall vaknade till av skrattet från oss killar. Harry hade lyft lite på Niall's byxa och hade lagt en stor hög med grädde innanför byxorna. Utanför kalsongerna hoppas jag ... Niall skrek och satt sig hastigt upp. Gräddet i ansiktet åkte nerför kinderna och han drog skålen från Harry. Han tog skeden full med grädde mot Liam om skrek som en barnunge.
- Niall! Don't do this! You seems to be a good guy and good guys don't do stuff like that!Liam sprang ett par steg bakåt och Niall bytte riktning med skeden i handen.
Han tog en klick av grädden och åt och sedan kastade han det andra mot Harry. Harry duckade och skeden åkte rakt in i väggen med en mycket liten smäll.
Niall skrattade till och Zayn pekade mot skeden. Liam kom med handen full av grädde och smetade in i Zayn's hår.
Glöm att vi skulle torka upp allt. Iallafall inte jag ...
Alice:.
Jag skyndade mig hem med Gina. Hon grät något hysteriskt och jag kunde hejda tåren som föll nerför min kind. Jag försökte att dölja det men när den där tåren hade träffat marken kom fler och fler. Jag sprang hem med Ginas hand i min och när vi kom innanför dörren kom mamma och pappa rusande.
De kramade om oss båda två och frågade vad som hade hänt.
Gina försökte att andas som vanligt medans hon stammade fram vad som hade hänt.
Jag kände att det var lite utav mitt fel. Om jag inte hade blivit ihop med Freddy så hade detta inte hänt!Han var inte en sådan mäniska innan. Jag svär. Han var så snäll och brydde sig om allt och alla. För mycket t.o.m.
Han hade börjat följa mig överallt, ringa mig 3 minuter efter att vi senast träffades för att se så inget hade hänt mig, smsade min mamma och frågade vilket humör jag var på och om mamma sa att jag var på bra humör så kom han och knackade på min dörr ca 10 minuter efter. Därför gjorde jag slut, det var då han blev ett monster.
När mamma och pappa tog hand om Gina, tog jag och gick ner till hamnen igen. Jag var ändå en rättså stark person, oftast inte så jätte rädd för saker. Absolut inte mörker. Jag tycker mer att det är ett svepande täcke som döljer tårarna som man inte vill visa någon. Hamnen har alltid varit mitt ställe. En gång kom där en tjej från Holland som jag blev jätte bra kompis med. Hon berättade för mig att hon hade det tufft hemma och vi gjorde som små, en plan över att rymma tillsammans.
En annan gång var det en fiske gubbe som erbjöd mig en liten fiske tur bara några meter från hamnen och jag sa ja. Jag fångade en liten fisk som jag fick behålla.
Jag satt mig ner på kanten. Ungefär 40 meter ifrån där jag precis satt med Gina i knät. Jag grät och mina tårar blandades med havs vattnet. Jag hörde stegen bakom mig. Det var flera som gick bakom mig men jag stirrade på de små vågorna som slog till i kanten. De flesta stegen försvann, utom ett. Ljudet kom närmare och närmare och jag kände hur jag spände mina armar och hur mina händer kramade hårt om kanten gjord av sten.
- Heey, sa killen som stod bakom mig. Jag spände fortfarande mig och jag vände mig om sakta.
Niall vaknade till av skrattet från oss killar. Harry hade lyft lite på Niall's byxa och hade lagt en stor hög med grädde innanför byxorna. Utanför kalsongerna hoppas jag ... Niall skrek och satt sig hastigt upp. Gräddet i ansiktet åkte nerför kinderna och han drog skålen från Harry. Han tog skeden full med grädde mot Liam om skrek som en barnunge.
- Niall! Don't do this! You seems to be a good guy and good guys don't do stuff like that!Liam sprang ett par steg bakåt och Niall bytte riktning med skeden i handen.
Han tog en klick av grädden och åt och sedan kastade han det andra mot Harry. Harry duckade och skeden åkte rakt in i väggen med en mycket liten smäll.
Niall skrattade till och Zayn pekade mot skeden. Liam kom med handen full av grädde och smetade in i Zayn's hår.
Glöm att vi skulle torka upp allt. Iallafall inte jag ...
Jag skyndade mig hem med Gina. Hon grät något hysteriskt och jag kunde hejda tåren som föll nerför min kind. Jag försökte att dölja det men när den där tåren hade träffat marken kom fler och fler. Jag sprang hem med Ginas hand i min och när vi kom innanför dörren kom mamma och pappa rusande.
De kramade om oss båda två och frågade vad som hade hänt.
Gina försökte att andas som vanligt medans hon stammade fram vad som hade hänt.
Jag kände att det var lite utav mitt fel. Om jag inte hade blivit ihop med Freddy så hade detta inte hänt!Han var inte en sådan mäniska innan. Jag svär. Han var så snäll och brydde sig om allt och alla. För mycket t.o.m.
Han hade börjat följa mig överallt, ringa mig 3 minuter efter att vi senast träffades för att se så inget hade hänt mig, smsade min mamma och frågade vilket humör jag var på och om mamma sa att jag var på bra humör så kom han och knackade på min dörr ca 10 minuter efter. Därför gjorde jag slut, det var då han blev ett monster.
När mamma och pappa tog hand om Gina, tog jag och gick ner till hamnen igen. Jag var ändå en rättså stark person, oftast inte så jätte rädd för saker. Absolut inte mörker. Jag tycker mer att det är ett svepande täcke som döljer tårarna som man inte vill visa någon. Hamnen har alltid varit mitt ställe. En gång kom där en tjej från Holland som jag blev jätte bra kompis med. Hon berättade för mig att hon hade det tufft hemma och vi gjorde som små, en plan över att rymma tillsammans.
En annan gång var det en fiske gubbe som erbjöd mig en liten fiske tur bara några meter från hamnen och jag sa ja. Jag fångade en liten fisk som jag fick behålla.
Jag satt mig ner på kanten. Ungefär 40 meter ifrån där jag precis satt med Gina i knät. Jag grät och mina tårar blandades med havs vattnet. Jag hörde stegen bakom mig. Det var flera som gick bakom mig men jag stirrade på de små vågorna som slog till i kanten. De flesta stegen försvann, utom ett. Ljudet kom närmare och närmare och jag kände hur jag spände mina armar och hur mina händer kramade hårt om kanten gjord av sten.
- Heey, sa killen som stod bakom mig. Jag spände fortfarande mig och jag vände mig om sakta.

Kommentarer
Postat av: Linn

bra essie!

2012-05-03 @ 20:37:16
URL: http://linnmanssonslifee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0