Kapitel 12 - Going with Danielle

Först vill jag tacka för kommentarerna! samma sak gäller nu! Minst 3 kommentarer innan nästa kapitel ;)
Hoppas ni gillar det !!

Louis::
Nu var jag glad. Jag hade fått det bekräftat. Vi kysstes.
Galan kommer snart och jag tog chansen och frågade om hon ville hänga med som mitt följe. Avslöja hemligheten på röda mattan. Hon kommer nog inte komma helt okänt. Bilderna från zoo:t kommer väl att dyka upp i tidningarna imorgon. Men att vi bekräftar det då. Om hon vill då förstås.
- So it's okey for you?
- Yes ofcourse! Just that I have no dress to wear and i know nothing about that ...
- I will send you together with Danielle. She is coming with Liam and she can help you. I will give you some money to spend.
Jag ringde Danielle och pratade med henne. Hon skulle åka och shoppa imorgon och hon blev väldigt glad över att hon slapp ta med Julie. En tjej som tror sig vara Danielle's bästa vän. Jag tog Alice's hand och hjälpte henne ner fr den krångliga stigen.
När vi stod utanför mitt hus hade vi gått hela vägen från zoo. Han lutade sig fram och jag gick upp på tå och kysste honom. Det var inte jätte stor skillnad på längden mellan oss men där var en liten bit upp.
- Well i will text you about tomorrow, Jag backade samtidigt som jag pratade och vände sedan för att gå hem.
_ Bye!!
Alice:.
Frestelsen av att säga "I love you" var enormt stor. Men inte än. Jag vågar inte ta det steget.
Jag var överspelt när jag kom in i köket. Tanken av att få träffa Danielle, av att få shoppa, prova dyra klänningar och veta att man ska köpa en av dem.
Gina satt på köks stolen när jag kom in. Hennes sår i huvudet var rent och blodet i såret hade torkat. Han hade ett ärr vid läppen och hon kollade på mig när jag kom in.
- Hi
- Hello, svarade jag tyst
- I have to call John. Can you hand me the phone?
- Your legs is still working you know, sa jag medans jag sträckte mig efter telefonen.
- I know. But it feels wierd.. down there you know, sa hon ledsamt
- Right, I don't know how it feels so I can't say "yes i know" , jag blev lite surare när jag tänkte på det. 16 år och oskuld. Så kanske det ska vara men det känns konstigt att ens lilla syster har checkat av den punkten medans jag är tre år före henne men ändå har rutan tom.
När jag vaknar på morgonen var tid och plats redan bokat. Jag och Danielle skulle träffas utanför stadsgallerian. Louis skulle komma under morgonen och ge mig lite pengar. Han litar på mig. Det är coolt.
- Here you have, Louis gav mig ett litet kuvert med pengar. Kuveret var inte så tjockt och det gjorde mig lugn. Jag hade kännt värsta skulden om han hade gett mig mycket pengar. Jo han har nog mycket pengar och att köpa en galaklänning är väl som för en rik människa att köpa en liten godisklubba. Borde vara så.
Han stod och väntade.
- What? frågade jag på skoj
- Open it and see if it's alright. I think it's enough or else call me at the store okey ?
- I can wait. It will be fine and enough Louis!
- I know that you want to open it, han log lite och kollade på mig med stora ögon.
Jag gav mig. Jag öppnade kuveret och kollade. Jag drog upp sedlarna och kollade häpnat på Louis.
- No Louis, It's to much! I can't recive this! Jag kollade på sedlarna som fyllde min hand.
- Take it Alice! Buy something pretty and then i'm happy! If you don't want to keep it then give the rest to me later.
- Well you can bet on it! I will give you some money back! Thank you! Jag kramade honom och han tog upp mina ben. Han höll runt mina lår och jag knöt fötterna bakom hans rygg. Jag rörde inte hans hår fastän jag ville. Jag vet att vissa killar inte gillar det. Jag kysste honom och vi stod i hallen och kramades. Tillslut öppnades en dörr där uppe och Louis bestämde sig för att gå hem. Jag tackade honom ännu en gång. Han gick en bit och backade sedan igen.
- I love you Alice
- I love you too Louis. Han kysste mig två gånger och gick sen.
Nu var jag glad. Jag hade fått det bekräftat. Vi kysstes.
Galan kommer snart och jag tog chansen och frågade om hon ville hänga med som mitt följe. Avslöja hemligheten på röda mattan. Hon kommer nog inte komma helt okänt. Bilderna från zoo:t kommer väl att dyka upp i tidningarna imorgon. Men att vi bekräftar det då. Om hon vill då förstås.
- So it's okey for you?
- Yes ofcourse! Just that I have no dress to wear and i know nothing about that ...
- I will send you together with Danielle. She is coming with Liam and she can help you. I will give you some money to spend.
Jag ringde Danielle och pratade med henne. Hon skulle åka och shoppa imorgon och hon blev väldigt glad över att hon slapp ta med Julie. En tjej som tror sig vara Danielle's bästa vän. Jag tog Alice's hand och hjälpte henne ner för den krångliga stigen.
När vi stod utanför mitt hus hade vi gått hela vägen från zoo. Jag lutade mig fram och Alice gick upp på tå och kysste mig. Det var inte jätte stor skillnad på längden mellan oss men där var en liten bit upp för Alice.
- Well I will text you about it tomorrow, Jag backade samtidigt som jag pratade och stängde sedan dörren.
- Bye!!
Frestelsen av att säga "I love you" var enormt stor. Men inte än. Jag vågar inte ta det steget.
Jag var överspelt när jag kom in i köket. Tanken av att få träffa Danielle, av att få shoppa, prova dyra klänningar och veta att man ska köpa en av dem.
Gina satt på köks stolen när jag kom in. Hennes sår i huvudet var rent och blodet i såret hade torkat. Hon hade ett ärr vid läppen och hon kollade på mig när jag kom in.
- Hi
- Hello, svarade jag tyst
- I have to call John. Can you hand me the phone?
- Your legs is still working you know, sa jag medans jag sträckte mig efter telefonen.
- I know. But it feels wierd.. down there you know, sa hon ledsamt
- Right, I don't know how it feels so I can't say "yes i know" , jag blev lite surare när jag tänkte på det. 16 år och oskuld. Så kanske det ska vara men det känns konstigt att ens lilla syster har checkat av den punkten medans jag är tre år före henne men ändå har rutan tom.
När jag vaknar på morgonen var tid och plats redan bokat. Jag och Danielle skulle träffas utanför stadsgallerian. Louis skulle komma under morgonen och ge mig lite pengar. Han litar på mig. Det är coolt.
- Here you have, Louis gav mig ett litet kuvert med pengar. Kuveret var inte så tjockt och det gjorde mig lugn. Jag hade kännt värsta skulden om han hade gett mig mycket pengar. Jo han har nog mycket pengar och att köpa en galaklänning är väl som för en rik människa att köpa en liten godisklubba. Borde vara så.
Han stod och väntade.
- What? frågade jag på skoj
- Open it and see if it's alright. I think it's enough or else call me at the store okey ?
- I can wait. It will be fine and enough Louis!
- I know that you want to open it, han log lite och kollade på mig med stora ögon.
Jag gav mig. Jag öppnade kuveret och kollade. Jag drog upp sedlarna och kollade häpnat på Louis.
- No Louis, It's to much! I can't recive this! Jag kollade på sedlarna som fyllde min hand.
- Take it Alice! Buy something pretty and then i'm happy! If you don't want to keep it then give the rest to me later.
- Well you can bet on it! I will give you some money back! Thank you! Jag kramade honom och han tog upp mina ben. Han höll runt mina lår och jag knöt fötterna bakom hans rygg. Jag rörde inte hans hår fastän jag ville. Jag vet att vissa killar inte gillar det. Jag kysste honom och vi stod i hallen och kramades. Tillslut öppnades en dörr där uppe och Louis bestämde sig för att gå hem. Jag tackade honom ännu en gång. Han gick en bit och backade sedan igen.
- I love you Alice
- I love you too Louis. Han kysste mig två gånger och gick sen.

En liten skojj bild. Kommentera om ni fattar ;)

Kommentarer
Postat av: Nicole

Bra :)

2012-05-09 @ 17:56:05
Postat av: jossan

MER

2012-05-10 @ 15:44:06
URL: http://directiontheone.blogg.se/
Postat av: jossan

bara skriiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiv :)

2012-05-12 @ 20:17:31
URL: http://directiontheone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0