Kapitel 10 - only like 3 times

*Hii, it's Alice. You know the girl you met yesterday? well thank you, It was nice of you to care about me. I had a lot of fun actually. Hugs from Alice*
*Hello there! did you sleep well ? Today is my day off. Maybe want to meet me at "Cherrie's café ? Hugs to you too*
Alice:.
Svaret gjorde mig häpen. Jag satt helt tyst och stirrade på texten. Träffa mig ? seriöst?
Vadå ska man svara nej eller ? Han hade inte behövt fråga. Jag kommer no matter what!
Jag springer nerför trappan iklädd i bara nattlinne.
- Hey mum! How are you today? everything alright? How is Gina?
- Oh hold on there girl! why are you that happy today ? mamma kollade på mig med en annorlunda blick. Jag kollade tillbaka på henne med ett flin.
- Well i have met Louis, like 3 times and now he asked me if i wanted to hang out with him today!! jag skrek dem tre sista orden. Jag trippade och hoppade på platsen. Överspelt över tanken.
- We are going to see grandmother at the hospital today, sa mamma lite sorgset.
- Okey, hope you and dad has a good time over there, jag sprang upp igen ned en skål med flingor som jag snabbt öste fram under samtalet. Mitt i trappan hörde jag
- Well you are going with us.
Jag stannade till.
- No i won't!!
Louis:.
Jag skickade smset för en timme sedan en jag har inte fått något svar. Varken ja, nej, tid eller något. Inget.
Jag skickade ett till *ok?* fast efter att ha väntat i en halvtimme har inget svar kommit.
Jag gjorde mig iordning och tog mina röda byxor. Jag tog min typiska svart och vit randiga tröja. Jag gick in i badrummet och mötte Harry som stod vid speglen med en handduk virad runt höfterna. Han kollade på mig men fortsatte sedan att kamma håret.
- What are you going to do today? frågade Harry medans blicken fortfarane var fast vid speglen.
- I asked Alice if she wanted to meet me att the café but she hasn't answered yet.
- That sucks.
- I think she will answer soon, or i hope that.
- Oooh i see what you are thinking over there. Harry puffade till mig i sidan och kollade på mig med blinkande ögonen.
- Stop it. Noo , okey fine, maybe, yeh alright ....
Harry kollade på mig och jag log mot golvet. Golvet svarade inte mig. Koonstigt ... Jag hörde en vibrationsignal och sprang till mobilen.
*I where to happy that I forgot to answer you ;) is 3 a'clock okey for you? *
*Yeh, that's fine for me. Meet you soon! Bye for now*
Jag gick med ett leende mot Zayn som redan fått höra nyheten från Harrys glappiga mun. Harry stannade mig och frågade mig.
- Well yeah. Killarna log mot mig och jag sprang upp och gjorde iordning håret lite. Liam och Niall gick och pratade med några vakter om att jag skulle iväg och när det var 15 minuter kvar tills klockan skulle slå tre, så gick jag ut genom ytterdörren.
Alice:.
Jag lyssnade inte på mamma. Hon fick inte ta min energi och jag SKA träffa Louis. Så är det.
Hon hade ändå gett sig efter några minuter. Jag tog min skinnjacka och sprang ut genom dörren. Jag gick i god tid så att jag slapp springa och kom fram flåsande till Louis. Till min häpnad var caféet stängt och jag kollade omkring mig. Jag satte händerna på glasrutan intill caféet och kollade in. Alla stolar var uppe och Louis hand rörde nu min axel. Louis ?
Jepp där stod han. Han log så otroligt gulligt där han stod och jag kunde hejda mig från att fnissa till lite.
*Hii, it's Alice. You know the girl you met yesterday? well thank you, It was nice of you to care about me. I had a lot of fun actually. Hugs from Alice*
*Hello there! did you sleep well ? Today is my day off. Maybe want to meet me at "Cherrie's café ? Hugs to you too*
Svaret gjorde mig häpen. Jag satt helt tyst och stirrade på texten. Träffa mig ? seriöst?
Vadå ska man svara nej eller ? Han hade inte behövt fråga. Jag kommer no matter what!
Jag springer nerför trappan iklädd i bara nattlinne.
- Hey mum! How are you today? everything alright? How is Gina?
- Oh hold on there girl! why are you that happy today ? mamma kollade på mig med en annorlunda blick. Jag kollade tillbaka på henne med ett flin.
- Well i have met Louis, like 3 times and now he asked me if i wanted to hang out with him today!! jag skrek dem tre sista orden. Jag trippade och hoppade på platsen. Överspelt över tanken.
- We are going to see grandmother at the hospital today, sa mamma lite sorgset.
- Okey, hope you and dad has a good time over there, jag sprang upp igen ned en skål med flingor som jag snabbt öste fram under samtalet. Mitt i trappan hörde jag
- Well you are going with us.
Jag stannade till.
- No i won't!!
Jag skickade smset för en timme sedan en jag har inte fått något svar. Varken ja, nej, tid eller något. Inget.
Jag skickade ett till *ok?* fast efter att ha väntat i en halvtimme har inget svar kommit.
Jag gjorde mig iordning och tog mina röda byxor. Jag tog min typiska svart och vit randiga tröja. Jag gick in i badrummet och mötte Harry som stod vid speglen med en handduk virad runt höfterna. Han kollade på mig men fortsatte sedan att kamma håret.
- What are you going to do today? frågade Harry medans blicken fortfarane var fast vid speglen.
- I asked Alice if she wanted to meet me att the café but she hasn't answered yet.
- That sucks.
- I think she will answer soon, or i hope that.
- Oooh i see what you are thinking over there. Harry puffade till mig i sidan och kollade på mig med blinkande ögonen.
- Stop it. Noo , okey fine, maybe, yeh alright ....
Harry kollade på mig och jag log mot golvet. Golvet svarade inte mig. Koonstigt ... Jag hörde en vibrationsignal och sprang till mobilen.
*I where to happy that I forgot to answer you ;) is 3 a'clock okey for you? *
*Yeh, that's fine for me. Meet you soon! Bye for now*
Jag gick med ett leende mot Zayn som redan fått höra nyheten från Harrys glappiga mun. Harry stannade mig och frågade mig.
- Well yeah. Killarna log mot mig och jag sprang upp och gjorde iordning håret lite. Liam och Niall gick och pratade med några vakter om att jag skulle iväg och när det var 15 minuter kvar tills klockan skulle slå tre, så gick jag ut genom ytterdörren.
Jag lyssnade inte på mamma. Hon fick inte ta min energi och jag SKA träffa Louis. Så är det.
Hon hade ändå gett sig efter några minuter. Jag tog min skinnjacka och sprang ut genom dörren. Jag gick i god tid så att jag slapp springa och kom fram flåsande till Louis. Till min häpnad var caféet stängt och jag kollade omkring mig. Jag satte händerna på glasrutan intill caféet och kollade in. Alla stolar var uppe och Louis hand rörde nu min axel. Louis ?
Jepp där stod han. Han log så otroligt gulligt där han stod och jag kunde hejda mig från att fnissa till lite.

Kommentarer
Postat av: Emilia

mer :D

2012-05-08 @ 17:43:33
URL: http://mssparrow.devote.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0