Kapitel 6 - It was your Ex Alice

Alice:.
John stod i dörröpningen och kollade lite oroligt ut. Lite kul för det såg ut som om han väntade på att bli nerslagen haha
Jag kollade frågande på honom
- Is Gina with you ?
- Noo, svarade han utdraget
- Okey, sa jag medans jag gick närmare honom. Jag var minst ett huvud längre än honom och han kollade upp på mig medans jag fortsatte, you need to tell the truth! If
you lie, then I will find out some day.
- I promise, she isn't here, She texted me and said that she loved me, that's all, sa han oroligt.
- Well is that something normal for her to say to you? frågade jag högt.
- eh, i guess ?
Oh my god tänkte jag samtidigt som jag stod i dörröppningen. Han hjälpte ju inte till precis heller. Han stod bara i dörr öppningen och kollade på mig.
- Are you going to help or are you just going to stand there and do nothing? frågade jag irriterat.
Hans svar gjorde att jag nästan sprängdes inuti mig. Han bara stod där.
- Maybe she is at home now? frågade han normalt
- So you are not worried at all? You are not going to help me ? Are you serious ?? skrek jag
- I have to go, svarade han och stängde dörren framför näsan på mig. Jag skrek att han var en idiot och gick sedan min väg. Han är hennes flickvän och han bryr sig
inte om att hon är borta ? Han är säkert bara ute efter sexet. Jag trodde inte sånt om honom men det är nog så. Jävel!
Louis:.
Vi kom tillbaka från stranden. Vädret hade lugnat ner sig men det hade inte slutat regna. Niall låg och sov när vi kom hem och vi är ju inte som vanligt folk så varför
låta honom fortsätta sova helt normalt?
Vi tog lite grädde och la det på hans ansikte. Jag tror inte han blir speciellt arg av att vakna med massvis av grädde. Jag menar det är ju faktiskt grädde! Ätbart ..
Jag lämnade gräddskålen i Harry's händer och gick till toan. Jag kunde inte hålla mig mer. Skrattet bara påskyndade processen med ju ...
När jag kom tillbaka var jag inte ett dugg förvånad var Harry la resten av grädden. Gissa ?
Alice:.
Jag gick med raska steg mot hamnen och min rädsla bara kom i lass. Jag skrek hennes namn ett flertal. Människor gick förbi och jag höll tyst tills de försvunnit ur
synhåll. Sen skrek jag igen.
Jag såg något som rörde sig borta vid kanten där alla båtar låg. Det såg först ut som en stor plastpåse i mörkret.
Jag sprang fram och såg tjejen. Hon blödde i ansiktet och jag ja hennes huvud i mitt knä.
- Who did this?! Jag grät och höll om henne. Hennes kjol var uppdragen och jag insåg vad som hade hänt.
- You'r ex Alice. I was going home from school and he jumped on me at the corner of "Macy's".
Vi satt och grät i hamnen. vå sekunder tog det för alla lampor i hamnen att tändas. Som en kedja tändes var och en och vi satt mitt i en cirkel av ljus.
Jag var fortfarande arg på henne, det är svårt att glömma. Men just nu var jag tvungen att släppa det. Jag tänkte berätta om John när jag träffade henne men det fick
också vänta.
Hon behövde mig nu.
Sorry för dålig uppdatering. Har inte haft tråkigt nog för att skriva på denna novellen haha ;) Kanske lägger ut ett till kapitel ikväll... Det berors på ...

John stod i dörröpningen och kollade lite oroligt ut. Lite kul för det såg ut som om han väntade på att bli nerslagen haha
Jag kollade frågande på honom
- Is Gina with you ?
- Noo, svarade han utdraget
- Okey.. here is one thing, sa jag medans jag gick närmare honom. Jag var minst ett huvud längre än honom och han kollade upp på mig medans jag fortsatte, you need to tell the truth! If you lie, then I will find out some day.
- I promise, she isn't here, She texted me and said that she loved me, that's all, sa han oroligt.
- Well is that something normal for her to say to you? frågade jag högt.
- eh, i guess ?
Oh my god tänkte jag samtidigt som jag stod i dörröppningen. Han hjälpte ju inte till precis heller. Han stod bara i dörr öppningen och kollade på mig.
- Are you going to help or are you just going to stand there and do nothing? frågade jag irriterat.
Hans svar gjorde att jag nästan sprängdes inuti mig. Han bara stod där.
- Maybe she is at home now? frågade han normalt
- So you are not worried at all? You are not going to help me ? Are you serious ?? skrek jag
- I have to go, svarade han och stängde dörren framför näsan på mig. Jag skrek att han var en idiot och gick sedan min väg. Han är hennes pojkvän och han bryr sig inte om att hon är borta ? Han är säkert bara ute efter sexet. Jag trodde inte sånt om honom men det är nog så. Jävel!
Vi kom tillbaka från stranden. Vädret hade lugnat ner sig men det hade inte slutat regna. Niall låg och sov när vi kom hem och vi är ju inte som vanligt folk så varför låta honom fortsätta sova helt normalt?
Vi tog lite grädde och la det på hans ansikte. Jag tror inte han blir speciellt arg av att vakna med massvis av grädde. Jag menar det är ju faktiskt grädde! Ätbart ..
Jag lämnade gräddskålen i Harry's händer och gick till toan. Jag kunde inte hålla mig mer. Skrattet bara påskyndade processen med ju ...
När jag kom tillbaka var jag inte ett dugg förvånad var Harry hade lagt resten av grädden. Gissa ?
Jag gick med raska steg mot hamnen och min rädsla bara kom i lass. Jag skrek hennes namn ett flertal gånger. Människor gick förbi och jag höll tyst tills de försvunnit ur synhåll. Sen skrek jag igen.
Jag såg något som rörde sig borta vid kanten där alla båtar låg. Det såg först ut som en stor plastpåse i mörkret.
Jag sprang fram och såg tjejen. Hon blödde i ansiktet och jag la hennes huvud i mitt knä.
- Who did this?! Jag grät och höll om henne. Hennes kjol var uppdragen och jag insåg vad som hade hänt.
- Your ex Alice. I was going home from school and he jumped on me at the corner of "Macy's".
Vi satt och grät i hamnen. Två sekunder tog det för alla lampor i hamnen att tändas. Som en kedja tändes var och en och vi satt mitt i en cirkel av ljus.
Jag var fortfarande arg på henne, det är svårt att glömma. Men just nu var jag tvungen att släppa det. Jag tänkte berätta om John när jag träffade henne men det fick också vänta.
Hon behövde mig nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0