Kapitel 3 - "You don't have a brain do you?"

.:Alice's Perspektiv:.
Dörren var låst och det var någon utanför som ryckte i dörrhandtaget.
Gina och jag stod och stirrade på varrandra. Efter knappt 3 sekunder så sprang vi upp för trappan så snabbt vi kunde. Jag sprang in på mitt rum och stängde dörren snabbt efter mig. Jag andades snabbt och tänkte direkt på mamma eller pappa.
Det hördes som om någon knackade på dörren och jag tog ett par andetag och gick ner för trappan igen. Jag rättade till håret och tog en snabb titt i speglen.
Jag öppnade och jag kände inte igen mannen som stod utanför. Helt okänd och mitt hjärta stannade till där han stod med äckliga kläder, vildvuxet skägg och han stank som en skunk. Man kände lukten av alkohol direkt. Han tog ett steg in i huset och jag kände hur hjärtat dunkade. Han lutade sig mot mig och jag backade ett steg.
.:Louis Perspektiv:.
- Well it was fun to talk to you guys!
- I think so too, svarade jag och killarna nickade instämmande.
Radio pratet gick bra. Vi fick svara på två samtal från att par fans som lyssnade på radion just då.
Båda två hade svårt att prata och skrek mest. Så brukar det gå till så ingen av oss var förvånade. Niall åt som vanligt på en macka och det slutade med att han tappade den i knät och fick allt han hade på den, hamnade på byxorna. Det betyder skratt för oss.
Vi gick ut ifrån studion och jag kollade runt mig för att se om Alice fortfarande var kvar. Det såg inte ut så. Hon hade nog gått hem. Jag kan erkänna att jag blev lite besviken, ja det blev jag faktiskt.
Vi åkte till ett café för att ta en fika. Niall kollade lite sneglande på oss eftersom han på den senaste timmen tryckt i sig 4 mackor/frallor men han insåg sedan att han hade plats för en liten kaka.
- Well, we may need a workout after this day, säger Harry som nu har dragit lite i byxan för att den inte skulle bli ett hinder om han behövde skynda sig för fansen.
Liam och Zayn nickar och flinar lite medans Harry drar upp tröjan och visar sin vältränade mage.
- That girl was kind of hot don't you think Louis? sa Zayn lite frågande med ett flin i ansiktet.
- I can't say no, svarade jag och alla killar kollade rakt på mig. De log och sa ingenting.
- Well, I think you two will get together some day haha, sa Harry och alla skrattade.
- I will get a girlfriend while you guys are sitting here and plan my life ok ? skrattade Louis och killarna kollade lite mer allvarligt på Louis.
- Wait, are you serious?
.:Alice's Perspektiv:.
Mannen som nu stod fram lutad mot mig tog nu och rätade upp sig.
- Does a Henrik live here ? frågade han och jag riste på huvudet snabbt som svar.
- No here is no Henrik, svarade jag sedan. Jag visste var Henrik bodde men jag ville att han skulle gå iväg så snabbt som möjligt så jag sa inget mer. Han tog ett steg ut och gick sedan sin väg.
- Thank you then, I guess, skrek mannen trots sin promenad ifrån mitt hus. Jag stängde dörren och låste den snabbt.
Gina dök upp i trappan och stirrade på mig.
- I am soo sorry, I didn't think, sa hon ledsamt med blicken i golvet.
- No that's right, you didn't think at all! skrek jag högt mot henne. Jag var arg. Jag kände att jag hade ansvaret för henne nu när mamma eller pappa inte var hemma.
- I have to tell you something more about the subject, I don't think that you are going to like it thow .... hon föklarade för mig och jag kände ruset inom mig.
- That the hell Gina!! You acctually don't have a brain do you ?
Vad Gina sa får ni veta i nästa ;P
Dörren var låst och det var någon utanför som ryckte i dörrhandtaget.
Gina och jag stod och stirrade på varrandra. Efter knappt 3 sekunder så sprang vi upp för trappan så snabbt vi kunde. Jag sprang in på mitt rum och stängde dörren snabbt efter mig. Jag andades snabbt och tänkte direkt på mamma eller pappa.
Det hördes som om någon knackade på dörren och jag tog ett par andetag och gick ner för trappan igen. Jag rättade till håret och tog en snabb titt i speglen.
Jag öppnade och jag kände inte igen mannen som stod utanför. Helt okänd och mitt hjärta stannade till där han stod med äckliga kläder, vildvuxet skägg och han stank som en skunk. Man kände lukten av alkohol direkt. Han tog ett steg in i huset och jag kände hur hjärtat dunkade. Han lutade sig mot mig och jag backade ett steg.
- Well it was fun to talk to you guys!
- I think so too, svarade jag och killarna nickade instämmande.
Radio pratet gick bra. Vi fick svara på två samtal från att par fans som lyssnade på radion just då.
Båda två hade svårt att prata och skrek mest. Så brukar det gå till så ingen av oss var förvånade. Niall åt som vanligt på en macka och det slutade med att han tappade den i knät och fick allt han hade på den, hamnade på byxorna. Det betyder skratt för oss.
Vi gick ut ifrån studion och jag kollade runt mig för att se om Alice fortfarande var kvar. Det såg inte ut så. Hon hade nog gått hem. Jag kan erkänna att jag blev lite besviken, ja det blev jag faktiskt.
Vi åkte till ett café för att ta en fika. Niall kollade lite sneglande på oss eftersom han på den senaste timmen tryckt i sig 4 mackor/frallor men han insåg sedan att han hade plats för en liten kaka.
- Well, we may need a workout after this day, säger Harry som nu har dragit lite i byxan för att den inte skulle bli ett hinder om han behövde skynda sig för fansen.
Liam och Zayn nickar och flinar lite medans Harry drar upp tröjan och visar sin vältränade mage.
- That girl was kind of hot don't you think Louis? sa Zayn lite frågande med ett flin i ansiktet.
- I can't say no, svarade jag och alla killar kollade rakt på mig. De log och sa ingenting.
- Well, I think you two will get together some day haha, sa Harry och alla skrattade.
- I will get a girlfriend while you guys are sitting here and plan my life ok ? skrattade Louis och killarna kollade lite mer allvarligt på Louis.
- Wait, are you serious?
Mannen som nu stod fram lutad mot mig tog nu och rätade upp sig.
- Does a Henrik live here ? frågade han och jag riste på huvudet snabbt som svar.
- No here is no Henrik, svarade jag sedan. Jag visste var Henrik bodde men jag ville att han skulle gå iväg så snabbt som möjligt så jag sa inget mer. Han tog ett steg ut och gick sedan sin väg.
- Thank you then, I guess, skrek mannen trots sin promenad ifrån mitt hus. Jag stängde dörren och låste den snabbt.
Gina dök upp i trappan och stirrade på mig.
- I am soo sorry, I didn't think, sa hon ledsamt med blicken i golvet.
- No that's right, you didn't think at all! skrek jag högt mot henne. Jag var arg. Jag kände att jag hade ansvaret för henne nu när mamma eller pappa inte var hemma.
- I have to tell you something more about the subject, I don't think that you are going to like it thow .... hon föklarade för mig och jag kände ruset inom mig.
- That the hell Gina!! You acctually don't have a brain do you ?
Vad Gina sa får ni veta i nästa ;P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0