Kapitel 1 - I Can't understand all of this ...

Trots att jag satt väckarklockan på 7.00 så vaknade jag 6.24. Inte ett dugg trött var jag efter att jag öppnat ögonen. Sprang nästan upp till badrummet för att börja fixa håret. Syrran vaknade av mina fotsteg.
- What the hell are you doing? Hon lät irriterad och jag hörde hur hennes kille, John vände sig i sängen med ett stort suck.
- I'm sorry but i'm going with mum to meet Louis ! svarade jag tyst men med ett otroligt stort leende. Jag var glad över att ingen såg mig. Jag fick ett lyckorus genom kroppen som gjorde att jag gjorde ett litet hopp och fnissade lite samtidigt, som sagt, tur att ingen kollade på mig.
Efter en timme och 20 minuter var jag redo. Riktigt laddad var jag! I bilen ville jag knappt sitta still. Mamma kollade konstigt på mig men började sen skratta åt mig där jag satt och svettades. Det var sommar och det var så varmt redan på morgonen. Antagligen var det nog en rättså sval morgon men det kände jag inte av. Så nervös som jag var.
Jag hade fått en liten bula från igår och jag fick dölja den med håret. Några blåmärken lyckades jag dölja med smink.
När vi var framme så såg det ut som en lägenhet typ. Där var en stor skylt vid parkeringen. Här skulle jag få vänta i en halvtimme innan de beräknades komma. Drygt kändes det som. Jag hade inte satt upp håret på något speciellt sätt. Det var utsläppt på ett helt vanligt vis, färgen skimmrade i solen och jag kände mig topppen.
.:Louis Perspektiv:.
Vi åkte i drygt 20 minuter innan vi kom fram. Inte så länge och det var skönt. Jag var inte så jätte nervös då det bara var lite snack på radion och det är alltid kul att göra med kompisarna. Liam var nog den som tänkte på det mest haha. Man såg det på honom. Jag skämtade rätt mycket i bilen för att få upp stämningen. Det lyckades jag väl med.
När vi hoppat ur bilen så möttes vi av ett par killar, maffiga typer, som tog oss till en studio. I korridoren så gick vi förbi en tjej som såg jätte blyg ut. Hon log mot mig och man såg att hennes ögon gnistrade. Jag antog att hon var här för mig. Jag menar vårt gäng. Jag log tillbaka mot henne och sedan vek hon med blicken och gick i motsatt håll. Hennes hår var verkligen jätte fint. Konstigt nog lade jag märke till det, det brukar jag aldrig göra.
Vi fick kolla lite i Studion sen så gick vi till ett litet rum. Bord och stolar var där och sedan ett litet bord med fika. Jag tog en fralla som var där och sedan slog jag mig ner med ryggen mot dörren. Jag hörde bara hur dörren gick upp och sen vände jag mig.
.:Alice's perspektiv:.
Jag har nu sett dem live. Känns great! Jag vet att jag snart ska sitta i samma rum, nära dem, prata med dem.
- And here she is ! sa mamma med handen över min axel. Louis var den första att reagera. Han vände sig snabbt om och log. Mamma visste redan vem som var vem då hon fått höra mitt tjat i flera veckor. Hon tog två stolar och satt bredvid Louis. Jag fick sitta närmast. Ungefär 40 cm luft var emellan våra axlar. Jag sneglade lite på honom samtidigt som jag kollade ner i knät. Han kollade på mig! Han kollade på mig!!
- And you are ? frågade Louis snällt med ett sött leende.
- Oh me! eh my name is Alice, oh sicken hygglig typ jag ska vara! Kunde jag inte bara sagt Alice ?
- Aha, nice to meet you! sa Louis tillbaka
- Oh that was my line ! Haha, skrattade jag till Louis. Han var verkligen jätte lätt att prata med ! Vi satt och snackade om allt i typ flera minuter och han log till mig heela tiden! Jag tror att jag svimmar av snart!
Mobilen ringer och det är på dolt nummer. Jag svarar trots att jag inte vill. Louis stirrade på mig efter att mobilen ringt i några sekunder. Jag kände mig konstig om jag inte svarade.
- Hello my darling! så rösten och jag lyfte mig snabbt från stolen. Jag gick till ett annat tomt bord och svarade.
Trots att jag satt väckarklockan på 7.00 så vaknade jag 6.24. Inte ett dugg trött var jag efter att jag öppnat ögonen. Sprang nästan upp till badrummet för att börja fixa håret. Syrran vaknade av mina fotsteg.
- What the hell are you doing? Hon lät irriterad och jag hörde hur hennes kille, John vände sig i sängen med ett stort suck.
- I'm sorry but i'm going with mum to meet Louis ! svarade jag tyst men med ett otroligt stort leende. Jag var glad över att ingen såg mig. Jag fick ett lyckorus genom kroppen som gjorde att jag gjorde ett litet hopp och fnissade lite samtidigt, som sagt, tur att ingen kollade på mig.
Efter en timme och 20 minuter var jag redo. Riktigt laddad var jag! I bilen ville jag knappt sitta still. Mamma kollade konstigt på mig men började sen skratta åt mig där jag satt och svettades. Det var sommar och det var så varmt redan på morgonen. Antagligen var det nog en rättså sval morgon men det kände jag inte av. Så nervös som jag var.
Jag hade fått en liten bula från igår och jag fick dölja den med håret. Några blåmärken lyckades jag dölja med smink.
När vi var framme så såg det ut som en lägenhet typ. Där var en stor skylt vid parkeringen. Här skulle jag få vänta i en halvtimme innan de beräknades komma. Drygt kändes det som. Jag hade inte satt upp håret på något speciellt sätt. Det var utsläppt på ett helt vanligt vis, färgen skimmrade i solen och jag kände mig topppen.
Vi åkte i drygt 20 minuter innan vi kom fram. Inte så länge och det var skönt. Jag var inte så jätte nervös då det bara var lite snack på radion och det är alltid kul att göra med kompisarna. Liam var nog den som tänkte på det mest haha. Man såg det på honom. Jag skämtade rätt mycket i bilen för att få upp stämningen. Det lyckades jag väl med.
När vi hoppat ur bilen så möttes vi av ett par killar, maffiga typer, som tog oss till en studio. I korridoren så gick vi förbi en tjej som såg jätte blyg ut. Hon log mot mig och man såg att hennes ögon gnistrade. Jag antog att hon var här för mig. Jag menar vårt gäng. Jag log tillbaka mot henne och sedan vek hon med blicken och gick i motsatt håll. Hennes hår var verkligen jätte fint. Konstigt nog lade jag märke till det, det brukar jag aldrig göra.
Vi fick kolla lite i Studion sen så gick vi till ett litet rum. Bord och stolar var där och sedan ett litet bord med fika. Jag tog en fralla som var där och sedan slog jag mig ner med ryggen mot dörren. Jag hörde bara hur dörren gick upp och sen vände jag mig.
Jag har nu sett dem live. Känns great! Jag vet att jag snart ska sitta i samma rum, nära dem, prata med dem.
- And here she is ! sa mamma med handen över min axel. Louis var den första att reagera. Han vände sig snabbt om och log. Mamma visste redan vem som var vem då hon fått höra mitt tjat i flera veckor. Hon tog två stolar och satt bredvid Louis. Jag fick sitta närmast. Ungefär 40 cm luft var emellan våra axlar. Jag sneglade lite på honom samtidigt som jag kollade ner i knät. Han kollade på mig! Han kollade på mig!!
- And you are ? frågade Louis snällt med ett sött leende.
- Oh me! eh my name is Alice, oh sicken hygglig typ jag ska vara! Kunde jag inte bara sagt Alice ?
- Aha, nice to meet you! sa Louis tillbaka
- Oh that was my line ! Haha, skrattade jag till Louis. Han var verkligen jätte lätt att prata med ! Vi satt och snackade om allt i typ flera minuter och han log till mig heela tiden! Jag tror att jag svimmar av snart!
Mobilen ringer och det är på dolt nummer. Jag svarar trots att jag inte vill. Louis stirrade på mig efter att mobilen ringt i några sekunder. Jag kände mig konstig om jag inte svarade.
- Hello my darling! så rösten och jag lyfte mig snabbt från stolen. Jag gick till ett annat tomt bord och svarade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0